Nuffnang Ads

Selasa, 19 Julai 2011

Berbaloikah?

Sekarang ni kita teringin sangat nak kurus. Bukan la nak kurus sangat pun macam mula-mula kahwin dulu (43kg). Saje la nak eksen sikit kat korang yang kita pernah kurus....tu yang siap tulis berat kita berapa tu.....huhuhu.....

Ok la, kurus sangat macam dulu pun bukannya cantik. Betul tak?

Nak tahu berat badan kita sekarang? Weeiiiiiii.......malu nak sebut.......memang naik berkali-kali ganda....Kalau dulu beli t-shirt boleh lagi beli saiz S, sekarang kalau tak L, XL pun ada tau.....Boleh dikatakan berat badan kita sekarang 20 kg naik dari dulu.

Naik banyak kat perut dan lengan. Kat perut tu mungkin la sebab kita 2 kali bersalin ceaser dan tak boleh nak berbengkung. Tapi ada jugak orang lain yang bersalin ceaser perut dia ok jer. Bersalin secara ceaser bukanlah sebagai alasan.

Anak-anak siap main-mainkan perut kita yang lembik ni. Harith siap kata kita ni montel.....Tak suka tau....

2-3 tahun lepas pernah jugak pergi ke May Fair, masa tu ada promosi untuk satu sesi percubaan. Consultant May Fair tu cakap kita ni gemuk air. Dia ada jugak syorkan pakej May Fair kat kita, tapi dia kata lagi kalau tak berkesan kena tambah beberapa sesi yang lain.

Itu yang kita tak nak dengar tu. Berapa ribu lagi akan kena tambah untuk dapatkan bentuk badan idaman.

Kat May Fair tu, tu je la 1 sesi yang kita pergi. Tak kose nak pergi lagi sebab banyak masa diperlukan. Kalau jadi ambik pekej masa tu, seminggu kita kena pergi 3-4 kali. Mana la kita ada masa, dengan nak jemput anak balik sekolah lagi, nak masak dah tu sampai rumah nanti dah pukul berapa....

Kat Slim World pun kita pernah call sebab masa tu tengok promosi macam murah. Tapi tak jadi jugak nak pergi.

Baru-baru ni kita ada call Marie France Bodyline tanya pasal pakej yang mereka sediakan. Kalau tiada aral melintang hujung minggu ni kita ada appointment kat sana (sesi tummy reduction-promosi). Tapi tak tahu lagi nak pergi atau tak.

Korang rasa berbaloi tak kita buat semua benda ni untuk kurus? Ada orang kata bila dah pernah cuba untuk kurus guna mesin ni nanti bila gemuk lagi susah nak turun semula. Betul ke?

Ada apa-apa cadangan untuk kurus selain dari pergi pusat-pusat pelansingan?


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bersenam!yeyyee....

Hilda berkata...

Tu yang payah sikit.....kekangan masa membataskan untuk akak bersenam (ececehhh...ayat tak boleh blah....)

Yg penting nak atau tak, betul tak MissNorin?

Tanpa Nama berkata...

Hehhee...ha kalo nak seribu daya, kalo xnak ape pun xboleh..hihihi