Nuffnang Ads

Rabu, 12 Disember 2012

Kidzania

Minggu pertama cuti sekolah aktiviti kita memang la padat. Tu pasal la kita cuti seminggu pada minggu pertama cuti sekolah kali ni. Lagipun memang dah berjanji dengan anak-anak yang kita akan cuti seminggu.

Jadual kita di minggu pertama cuti sekolah :

10 Nov 2012 : Lost World Of Tambun
11 Nov 2012 : Masih di Ipoh
14 Nov 2012 : Kidzania
17 Nov 2012 : Wet World Pedas, Bowling, Jusco Seremban2

Rancangan awal nak bawa anak-anak pergi Kidzania ni dari cuti sekolah bulan Mei hari tu lagi. Tapi memandangkan masa tu kita tengah 'mabuk' awal mengandung maka ditundakan dulu rancangan tu. Kalau nak diikutkan masa bawa anak-anak ke Kidzania baru-baru ni pun kita tak larat sebab kandungan dah 7 bulan, tapi bila lagi nak bawa anak-anak pergi kan?

Jadi, seminggu sebelum pergi kita dah minta Sayang belikan tiket. Kalau waktu pergi tu baru nak beli tiket takut dah habis pulak.

Kami masuk untuk sesi pagi iaitu pada pukul 10. Tapi pukul 9.20 kami dah tercegat kat sana. Untuk sesi pagi bermula dari pukul 10 hingga 3 petang. Sesi petang pula bermula dari pukul 4 petang hingga 9 malam.





Anak-anak yang tak sabar nak masuk


Sebelum masuk, anak-anak diberikan cek berjumlah 50 Zos matawang yang digunakan di Kidzania dan hendaklah ditunaikan sebelum memulakan pekerjaan.


Mula-mula sekali anak-anak pilih nak jadi pilot. Gambar tak ada sebab ibu bapa tak boleh masuk bila anak-anak lakukan aktiviti. Sepanjang 5 jam kat sana ada la 6-7 pekerjaan sahaja yang sempat anak-anak lakukan. Setiap pekerjaan mengambil masa selama 15-20 minit. Itu belum kira nak beratur tunggu giliran lagi, sebab setiap sesi tu boleh memuatkan 4-8 orang kanak-kanak sahaja.

Orang punyalah ramai, almaklumlah cuti sekolah.

Pekerjaan kedua yang anak-anak lakukan. Pemprosesan di Makmal Vitagen
Masa di Makmal Vitagen ni setiap orang akan dapat sebotol air vitagen setelah habis pemprosesan dilakukan.


Doktor bedah


Ahli bomba


Masa dekat Kurlz Beauty Salon ni Adriana dah  beratur untuk jadi worker, tapi ubah fikiran pulak nak jadi customer untuk buat manicure.


Adriana tak sabar nak 'manicure'


Last sekali anak-anak jadi chef burger pulak. Dapat la kita rasa burger yang disediakan oleh anak-anak. Tambahan waktu tu pun masih lapar lagi walaupun dah makan. Makanan kat dalam tu memang mahal, tapi redha jer la......

Chef

Buat burger sendiri

1 ulasan:

mekchu berkata...

menarik la kak.. sy 1st time tgk gmbr dlm kidzania tu..