Nuffnang Ads

Selasa, 18 Oktober 2011

Saling mencemburui

Susah la macam ni kan bila masing-masing saling mencemburui. Tak tahu la apa yang dicemburui sangat tu. Bila nak settle masalah bila masing-masing tak nak beralah.

Sapa yang saling mencemburui? Apa yang pasti bukan kita ye.......Sebenarnya ni kes anak-anak.....Tak tahu la kenapa anak-anak kita yang 2 orang tu saling mencemburui antara satu sama lain.

Semalam Harith siap nangis-nangis lagi kata kita asyik sayangkan Adriana jer. Dia kata dia selalu jer kena marah dengan kita sedangkan Adriana tak kena marah pun. Padahal kalau dah buat benda yang salah tu kita pasti akan marah. Tak kira la siapa yang buat salah, pasti kita akan marah. Macam mana pulak dia boleh kata kita asyik marahkan dia jer?

Adriana pulak bila kita duduk atau rapat sikit dengan Harith mula la merajuk sambil nangis kata "ibu ni asyik sayang dan peluk abang jer, tak nak pun peluk kakak". Kalau boleh dia nak kita peluk dan cium dia sorang jer. Kalau kita bermanja-manja dengan ayahnya pun sama, dia akan merajuk sebab tak nak layan dia.

Tak boleh la kita nak peluk atau cium dan layan salah sorang tu lebih-lebih sikit, nanti pasti ada yang tarik muka, merajuk.

Payah betul la macam ni. Macam mana la nak bagi budak 2 orang tu tak mencemburui antara satu sama lain? Korang pun macam tu ke?

Tiada ulasan: