Nuffnang Ads

Khamis, 29 Mei 2014

Imam Muda Harith


Alhamdulillah...Harith ada menunjukkan ciri-ciri yang kita inginkan semenjak dari kita mengandungkan dia dulu. Semasa mengandungkan Harith dulu kita selalu berdoa agar anak yang kita kandungkan itu akan jadi penghafaz Al-Quran.

Walaupun kita tak hantar dia ke sekolah agama sepenuhnya, tapi dia ada menunjukkan ciri-ciri yang kita impikan.

Minggu lepas dia ada saringan pemilihan untuk Program Imam Muda peringkat sekolah. Saringan Imam Muda ni terdiri dari murid-murid tahun 4 hingga tahun 6. Puas la Harith minta kita doakan agar dia berjaya dalam ujian saringan tu. Ada satu buku tu (cikgu bagi) untuk dia dan peserta-peserta yang terpilih untuk saringan Imam Muda kene hafal. Dia ada bagitahu yang dia kene hafalkan bacaan-bacaan dalam buku tu seperti wirid, doa qunut, niat tayamum, doa selepas solat dan macam-macam lagi la...

Ibu mana yang tak nak anak mereka berjaya kan? Sudah tentu la kita mendoakan dia dan adik-adiknya supaya menjadi anak yang soleh dan solehah serta berjaya di dunia dan akhirat. Itulah yang kita doakan semenjak kita mengandungkan mereka lagi.

Harith gembira sangat apabila dia terpilih untuk Imam Muda kali ini. Seramai 8 orang sahaja peserta Imam Muda yang akan dinilai sehingga hujung tahun ni. Kalau Harith gembira, hati ibunya lagi la berbunga-bunga bila anaknya berjaya terpilih.



Imam Muda Harith (IM Harith) gambar bawah, 3 dari kiri.
Semoga anak ibu kekal menjadi Imam Muda untuk keluarga dan seterusnya untuk masyarakat...amin.....

Tiada ulasan: