Nuffnang Ads

Selasa, 10 Januari 2012

Guru Harith guruku jua

Tak sangka betul...... Kita rasa macam kenal jer cikgu sorang ni masa hari pertama persekolahan anak-anak. Ingatkan dia hantar anak dia kat sekolah tu, rupa-rupanya dia mengajar kat situ.

Hari ke dua persekolahan, kita pergi la jenguk anak-anak masa waktu rehat mereka, tanya la Harith siapa guru kelas dia. Guru kelas Adriana kita tahu la sebab kita ada jumpa cikgu tu dalam kelas dan ada jugak la berbual .

Anak kan 2 orang, maka bagi-bagi la dengan Sayang uruskan setiap anak. Kita uruskan Adriana dan Sayang uruskan Harith. Nasib baik anak 2 orang jer, kalau 4-5 orang mau pitam di situ.....

Bila tanya Harith siapa guru kelas dia, dia cakap nama cikgu Mohd. Saadon sebab hari pertama tu guru yang handle kelas dia tu perempuan.

Kita pun apa lagi, cakap la kat Harith yang cikgu kelas dia tu cikgu kita masa sekolah dulu. Harith, tanpa berlengah terus jer jumpa cikgu tu yang kebetulan ada kat kantin untuk tanya samada cikgu tu kenal ibu dia ni ke tidak.

Bila cikgu tu datang dekat kita, kita pun berbual la serba sedikit. Cikgu tu pemalu sangat.....tak banyak yang dapat dibualkan tapi sempat jugak la suruh dia pantaukan Harith sebab Harith ni tak boleh duduk diam dalam kelas.

Masa sekolah dulu, kita dan kawan-kawan selalu je la ngusha cikgu tu sampai naik malu cikgu tu. Anak murid tak malu tapi cikgu pulak yang malu.....Buruk betul perangai kita masa sekolah dulu kan?

Tiada ulasan: