Nuffnang Ads

Rabu, 29 Februari 2012

Gedikssss

Harith selalu jer bengang dengan Adriana. Bila Adriana ,mengada-ngada dengan kita mula la Harith akan cakap “gedik la Nana ni”.
Mungkin maksud  gedik bagi Harith adalah mengada-ngada ala manja gituuu......Memang pun Adriana tu perangai dia macam tu. Cikgu nursery dia pun perasan yang Adriana ni terlebih manja (tu la....lambat sangat nak dapat adik, dah nak masuk 7 tahun dia jadi anak bongsu setakat ni tu yang manjanya terlebih...).
Kalau kita jemput dia kat nursery tu, dia akan berlari kat arah kita dan akan peluk kita sambil suruh kita cium dia....(mood ala-ala gediks)
Baru-baru ni dia ada dapat hadiah untuk pertandingan mewarna. Punya la exited bercerita dengan kita.
Adriana : Ibu, kakak dapat hadiah.....(Sambil tunjukkan hadiah)
Kita        : Hadiah apa kakak?
Adriana : Kakak menang pertandingan mewarna.
(Kita macam tak percaya jer dia menang pertandingan mewarna kerana dia selalunya lambat siap kalau mewarna ni, tapi hasil kerja dia kemas)
Kita        : Ye la kakak menang ni?
Adriana  : Betul bu......
Kita        : Cikgu bagi hadiah kat dalam kelas ke kakak?
Adriana  : Tak la....Kat pentas waktu perhimpunan (sambil tersipu-sipu malu). Malu kakak bu (gaya gediks dia dah datang semula....) bila cikgu panggil kakak (siap tunjuk cara dia jalan waktu tu).
Harith yang dengar perbualan kami tu buat muka bosan dengar cerita Adriana.....hahaha....kes jeles la tu.....
Gediks-gediks pun....tu la menjadi penghibur kita......Gediks dia tu la yang buat kita teringat-ingat bila kita kat opis ni.....Kekadang boleh tersenyum sorang-sorang mengenangkan telatah anak-anak....

Tiada ulasan: