Nuffnang Ads

Khamis, 10 Mei 2012

Hasil besesak-sesak

Perancangan kita yang tertunda hari tu telah dapat dilaksanakan. Perancangan apa? Alaaaa....perancangan kita yang nak ke pesta buku tu...

Kita dan Sayang telah sebulat suara untuk ke pesta buku kat PWTC tu pada hari Sabtu bersama anak-anak. Kami rancang akan keluar rumah seawal yang boleh sebab tak nak bersesak-sesak sebab kami nak pergi naik komuter. Awal-awal pun, dekat nak pukul 10 baru naik train.

Alhamdulillah, kalau naik dari Seremban memang kami akan dapat tempat duduk. Tapi bila dah sampai Nilai, train dah mula penuh.

Tuan tanah yang kegembiraan bila hajat telah tercapai

Sampai Bandar Tasik Selatan, kami tukar train naik LRT pulak sampai ke PWTC. Orang punya la ramai kat PWTC tu.

Kat pintu masuk dah bersesak-sesak
Masa mula-mula nak masuk kat sini dah sesak, bila sampai dalam lagi la sesak. Dah macam dalam tin sardin pulak rasanya. Nak bernafas pun payah. Harith siap cakap dia rasa dah nak pengsang bila bersesak-sesak macam tu. Kita rasa kalau ada sorang jer yang terjatuh, habislah semua orang pun akan turut terjatuh sebab tiada ruang untuk bergerak.

Jalan sikit berhenti, jalan sikit lagi berhenti lagi. Hilang mood nak membeli buku-buku tu tau......Tapi perjuangan untuk membeli harus diteruskan sebab dah datang jauh-jauh dan gigih menaiki komuter. Tak kan nak tengok jer kan?

Dekat booth Ana Muslim
Setelah beli buku untuk anak-anak, kita teruskan misi mencari buku-buku untuk kita pula. Anak-anak duduk kat tepi tu diam-diam sambil baca buku yang baru mereka beli dengan ditemani ayahnya.

Leka dengan buku pilihan masing-masing
Kalau nak tahu hasil borongan kita tu, nantikan entry seterusnya.....

Tiada ulasan: