Nuffnang Ads

Rabu, 18 April 2012

Sebut betul-betul.....Hoghok Pikok

Sambungan entry kita Hiruk Pikok. Sebenarnya kalau betul-betul anak jati Negeri Sembilan sebutannya ialah hoghok pikok. Baru pure orghang nogoghi.

Entah minggu bila (lupa pulak tarikh) kita ada la pergi satu event ni 'Pesta Hiruk Pikok'. Kita sebenarnya tak tahu pun pasal benda ni, tapi mak yang duduk kat Pilah pulak yang lebih tahu dari kita yang duduk kat Senawang ni. Event ni di adakan kat tapak kem askar Paroi.

Hiruk Pikok ni adalah salah satu program yang dianjurkan oleh Radio Negeri Sembilan (Negeri FM). Sabtu malam Ahad tu ada artis rock yang datang. Saje la nak menyesakkan keadaan, kita pun pergi jugak padahal badan dah penat. Ohh....lupa pulak nak bagitahu yang tengahari Sabtu tu mak,abah, abang dan adik kita makan di rumah kita. Tu yang penat sikit tu sebab akak ko ni masak untuk mereka uolssss......

Akak ko ni kalau ada orang datang rumah memang beriya sikit bab-bab makan ni. Kalau tak masak pun kalau boleh apa yang ada kat dapur tu semuanya nak dihidangkan kat tetamu. Puas la memikir apa benda lagi yang nak dikeluarkan bagi tetamu makan.

Sebenarnya seronok tengok tetamu datang rumah, tu pasal la kalau boleh semua nak dikeluarkan. Oooppppsss terlari topik pulak sekejap.......

Kita tak lama pun kat sana sebab badan dah penat. Anak-anak pun dah penat jugak. Harith bila tahu Awie ada malam tu, maka gigih la jugak tunggu sehingga persembahan Awie. Nak tengok muka Awie dari dekat katanya.

Sebelum persembahan Awie, Kumpulan Khalifah buat persembahan. Kita bukannya kenal pun kumpulan ni, lagu apa yang dia orang nyanyi pun kita tak tahu. Tapi bila kumpulan ni nyanyi beberapa lagu ramai la orang kat sana nyanyi sama. Glamer ke kumpulan ni? Kalau tak silap, lagu terakhir kumpulan ni nyanyikan adalah Cikgu Ayu.

Yang kelakarnya Adriana minat kat penyanyi kumpulan ni, padahal baru pertama kali tengok. Katanya penyanyi Kumpulan Khalifah ni hensem......Oh no.....takmo takmo takmo.....minat macam tu......

Sorry, mutu gambar adalah kurang memuaskan. Kumpulan Khalifah tengah buat persembahan

Awie ni suka sangat buat lawak.

Tiada ulasan: