Nuffnang Ads

Rabu, 2 November 2011

Yang ke 15

Kali ni kita suka pulak buat entry yang ada nombor. Macam best pulak buat entry bertema nombor ni......hehehe....

Apa pulak kali ni 'yang ke 15' tu? Kalau nak diikutkan cerita ni dah kira basi jugak la. Tapi memandangkan mood kita untuk menulis dalam blog ni adalah tak menentu, maka baru hari ni la terhegeh-hegeh nak update.

Pada 17 Oktober yang lalu (punyalah berzaman punya citer) kita dapat anak buah baru (anak adik). Adik kita, Fizah selamat melahirkan baby girl seberat 3.9kg secara ceaserean. Kalau kita tak gugur masa bulan April ari tu, mungkin kita dan adik kita tu sama-sama bersalin dalam bulan Oktober. Takpe la.....belum ada rezeki lagi....

Ok.....tak nak sedih-sedih.....Nama baby baru tu adalah Nur Elyana Qistina. Nama tu seakan-akan sama nama yang kita nak masa lahirkan Adriana dulu. Masa lahirkan Adriana dulu kita nak letak nama dia Nur Alisya Qistina, tapi memandangkan sebelum Adriana lahir tu ada 2 lagi ahli keluarga yang bersalin dalam tahun yang sama dan letak nama anak mereka yang bunyi nya ada 'sya' langsung kita tak jadi letak nama tu. Tak nak la nanti dia orang kat kita tiru nama tu......(eh.....boleh ke tiru-tiru bab nama anak ni?)

Baby Qistina ni merupakan cucu ke 15 dalam keluarga Hamzah dan Siti Baizura (mak dan abah kita la tu). Setakat ni abah dan mak kita dah ada 7 cucu lelaki dan 8 cucu perempuan. Tak lama lagi ada sorang lagi cucu yang bakal lahir (anak abang). Bertambah meriah la rumah mak dan abah dengan kehadiran cucu-cucu ni.

Abah kena besarkan lagi rumah tu, kalau tak nanti tak muat bila dah ramai-ramai balik kampung......huhuhu....

Gambar baby tak sempat pulak nak snap. Nanti kalau kita ingat, kita snap dan tayang kat sini ye. Ok, tu je untuk kali ni....

Tiada ulasan: