Nuffnang Ads

Selasa, 8 Februari 2011

Senyuman di pagi hari.....

Gembiranya pergi kerja pagi ni......Sejak masuk sekolah (darjah 1) ni, Harith susah betul nak senyum dengan kita waktu pagi. Kebiasaannya setiap pagi dia akan merajuk. Bila dah merajuk tu paham-paham je la kan. Sarapan tak nak, kita nak sikatkan rambut dia pun tak nak, kadang-kadang salam dengan kita pun tak nak. Kalau peluk, lagilah dia tak nak.

Tapi pagi ni mood dia baik sangat. Dia mintak kita belikan kuih kegemaran dia (burger malaysia) laaa korang tak tahu ke apa itu berger malaysia? Kita tak tahu nama kuih tu apa sebenarnya, tapi kita panggil burger malaysia. Kuih yang macam donat tu tapi tengah dia ada sambal ikan bilis dan timun. Haaa dah tau lum? Kalau tak tahu lagi nanti korang pergi la cari kat kedai kuih.

Kat rumah pagi tadi Harith cuma minum milo je, nugget yang kita goreng pagi  ni dia tak nak. Dia mintak cereal (honey star) tapi dah habis semalam, kita lupa pulak nak beli. Nasib baik dia tak merajuk.

Masa hantar kat taska pagi tadi (dia tunggu van sekolah kat taska) dia ajak kita borak. Sebelum ni dia memang suka borak. Sejak masuk darjah 1 ni je pagi-pagi suka merajuk dan bila dah merajuk tu tak bercakap la jawabnya, masa dia tadika dulu ok je...Kita rasa dia tak cukup tidur kot, sebab tu buat perangai pagi-pagi.

Pagi ni dia sendiri yang hulur tangan dulu nak salam dan peluk kita. Bila kereta kita nak gerak je, dia panggil "bye bu......" dengan senyuman yang terindah di mata kita.

Harith ceria, ibu pun gembira....Pergi kerja dengan wajah yang berseri-seri....(kita rasa la berseri, kalau orang tak perasan tu, ada kita kesahhhh) yang penting kita seronok sangat pagi ni.

Gambar ni dia ambik sendiri guna hp kita.




Rasa dia cute sangat buat macam tu.
Kita gembira, korang???

Tiada ulasan: