Nuffnang Ads

Selasa, 21 Jun 2011

Kakak angkat

Siapakah gerangannya yang ada kakak angkat ni?

Mai kita nak citer.....Bulan lepas Harith ada bagitahu kita yang dia ada kakak angkat. Mula-mula dengar tu kita senyum jer sebab teringat pasal zaman sekolah dulu. Masa sekolah dulu memang macam kewajipan ada abang, kakak atau adik angkat ni. Kita pun tak tahu apa fungsinya.

Masa sekolah menengah dulu ramai la kakak-kakak ni nak jadikan kita ni adik angkat memasing sebab abang kita. Boleh dikatakan masa sekolah dulu abang kita ni hensem jugaklah. Tapi sekarang......kwang kwang kwang.......(jangan mare ye bang).

Ok, berbalik kepada citer kakak angkat Harith ni. Dia kata kakak tu yang mula dulu nak jadikan dia adik angkat. Mesti la budak tu yang mulakan dulu, Harith manalah tahu benda-benda macam tu.



Advance betul budak-budak sekarang ni, sekolah rendah lagi dah pandai nak ber'angkat-angkat'.

Masa hari sukan sekolah Harith Ahad lepas Harith ada la tunjukkan kakak angkat dia. Tapi budak tu buat macam tak nampak Harith jer masa lalu tu. Mungkin dia malu kat kita dan Sayang kot....



Kakak angkat Harith ni darjah 4 dan seorang pengawas. Bila kita tanya Harith kenapa nak ada kakak angkat, dia jawab "bila abang kena buli, kakak tu mesti marahkan orang yang buli abang tu".

Ooohhhhh.....itu ke fungsinya kakak angkat dia.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ahahaa..kelako la bebudak ni..teringat zaman sek2 dl..tp sek men baru pndai berangkat2..ngeee...

Hilda berkata...

Tu la....budak2 skrg ni terlebih advance....kecik2 lagi dah pandai nak ber'angkat-angkat'....tak sesuaaiiiii.....