Nuffnang Ads

Isnin, 18 Julai 2011

Menduga sungguh.....

Sabtu malam Ahad ari tu, seperti yang kita dah bagitahu pada entry sebelum ni merupakan kenduri kat rumah uwan kita.

Pukul 7pm+++ macam tu kita sampai kat rumah  mak dan terus pergi rumah uwan. Rumah mak kita dan rumah uwan dekat jer (rumah uwan kita adalah depan rumah mak kita). Sembang-sembang dengan uwan sekejap lepas tu masing-masing dah bersiap untuk solat maghrib berjemaah.

Kenduri kali ni hanya untuk anak-beranak jer. Tak jemput orang luar pun. Tak jemput orang luar pun dah penuh rumah. Maklumlah....keluarga besar.....

Untuk pengetahuan korang cicit uwan kita ada yang dah kahwin tau. Ok, kita show kat korang gambar-gambar kejadian pada hari tersebut.

Selepas solat maghrib berjemaah

Makcik kita (Cik Ja) yang maintain cun walaupun dah bercucu.

Uwan bersama-cama cucunya.

Uwan

Bergambar sebelum bacaan yassin.

Masing-masing tengah kusyuk baca yassin.

Kaum lelaki yang memenuhi ruang anjung rumah.
Tengah baca yassin tu, elektrik pulak takde. Boleh dikatakan satu Pilah takde letrik. Masing-masing dengan pantas mencari sumber cahaya termasuklah lampu yang ada pada handphone untuk meneruskan bacaan yassin.

Masalah letrik dah selesai datang pulak masalah lain. Masalah tu kita tak nak citer (biarlah rahsia). Hanya sesiapa yang menghadiri majlis tu jer yang mengetahui.

Tapi kejadian malam tu memang banyak menduga kami bila berkumpul beramai-ramai setelah sekian lama tak ada majlis macam ni kat rumah uwan.

Sampai hari ini kejadian malam tu masih punyai kesan pada kita. Hanya Allah sahaja yang mengetahui segalanya.

2 ulasan:

Lynn berkata...

Angah..lynn sampai hari ni masih lagi teringat cerita tu..memang memberi kesan sesangat walaupun lynn takde kat situ...

Hilda berkata...

Owh....Ijan ada citer kat Lynn ye....Tak tau la kenapa jadi macam tu.....Badan angah jadi sakit-sakit lepas kejadian tu....