Nuffnang Ads

Isnin, 25 Julai 2011

Mengapa stress

Hari Jumaat kita balik awal sebab ada temujanji dengan doktor. Keluar opis pukul 2 macam tu. Mula-mula drive ok lagi. Bajet boleh sampai Senawang pukul 2.40 (macam biasa la) paling lewat pun pukul 2.45.

Sampai jer kat nilai, kereta dah mula bergerak perlahan. Ingatkan tak la jauh mana pun jem nyer. Tapi, bukan setakat bergerak perlahan, ada masa-masanya tak bergerak langsung. Dekat 20km jugak la jem tu.

Yang paling kita sakit hati ialah bila ada pemandu lain yang fikir mereka sahaja yang nak cepat dan sesuka hati nak memotong tengah-tengah jem tu tanpa bagi lampu isyarat. Dalam keadaan cuaca yang panas walaupun pasang air-cond, hati kita dah mula terbakar dengan tindakan pemandu-pemandu yang tak sabar ni.

Agak-agaknye la, ramai penduduk Malaysia ni stress salah satu sebabnya ialah memandu di dalam jalanraya yang sesak.. Kita memang stess hari Jumaat tu. Dah la badan tak berapa nak sihat, pandu pulak kereta manual dalam keadaan jem, cuaca panas tambah lagi dengan pemandu-pemandu yang tidak bertimbangrasa atau bahasa kasarnya 'biadap'. Memang stressssssssss..........

Kesesakan tu disebabkan kerja-kerja mengangkat treler yang terhumban ke dalam parit berhampiran tol Seremban. Lepas kawasan tu perjalanan adalah amat lancar....Kita sampai Senawang lebih kurang pukul 4.15pm.


 

Tiada ulasan: