Nuffnang Ads

Rabu, 7 September 2011

Raya sakan

Setelah beraya di rumah sendiri. Kita beraya di rumah uwan, makcik sedara, uwan sedara yang berada disekitar rumah mak kita.

Rumah disekitar rumah mak kita ni boleh dikatakan adalah sedara mara kita jer. Maka banyak lah rumah yang nak diziarah. Lebih kurang 7-8 buah rumah jugak lah kita harung sekaligus. Itu pun pergi mana yang larat je.

Kami pergi secara berkumpulan. Kalau semua pergi sekali serentak memang tak terlayan tuan rumah....Dah settel beraya kat rumah kita barulah balik sekejap ke kampung Sayang. Over la kan rumah mertua yang tak sampai sejengkal (sejengkal ke?) tak dijengah.


Snap gambar dulu sebelum jalan raya

Sepupu sepapat yang ala-ala model

Bersama makcik, fizah dan Asu

Nak pergi raya rumah uwan

Nape la lebar sangat muka kita ni....Tudung tu yang buatkan muka kita ni nampak lebar (salahkan tudung..hehehe)

Menikmati nasi dagang

Harith dan Adriana bersama Ira

Tahun ni kat rumah mertua takde sape yang balik. Kalau ada pun yang balik, petang / malam raya. Yang lain balik hari raya ke 2 dan ke 3. Ada jugak yang balik 2 minggu lepas raya.

Kita yang dekat ni jengah la sekejap di sana. Dapat la beraya 2 rumah kat situ sebelum balik rumah  mak kita. Malam tu punya la penat, lepas mandi kita terus tidur. Tak sedar diri bila dah dapat bantal. Tak tahulah malam tu ada orang datang beraya lagi ke tidak kat rumah mak.

4 ulasan:

Ctot berkata...

Aku pun x bleh pakai tudung yg melekap kat muka Da..nampak gemuksss....klu pakai yg bermuncung baru le slim sikit...walaupun....hua..hua..hua...

Hilda berkata...

Baru nak bergaya sikit....tapi tak sesuai la pulak...nampak orang pakai, cantik jer....jeles betul la.....

Sebenarnya pakai tudung apa pun memang nampak gemukssss....cuma tak ngaku jer...huhuhu...

Ctot berkata...

Betul tu..nampak org pakai cam best je..tp muka sendiri tak sesuai..nak2 shawls yg berbelit2 kat btg leher n kepala tu...tgk org pakai senang..sendiri pakai susahnyer..last2 tukar tdg lain...skrg dh de bby lg payah...ditarik2nyer tdg kita..last2 aku tanggal je dlm kete...rimas..
bawal gak yg TETAP dihati...

Hilda berkata...

Kalau ada anak kecik mmg payah sikit....

Tu la, nak cantik macam orang, muka pulak tak sesuai....tapi masa kita pakai shawls warna biru ari tu macam ok lak....nampak kurus sikit dari masa pakai shawls kelabu tu....

Gambar ada kat entry 'Sampai mana korang beraya'...cer tengok....nampak kurus tak? hehehe...