Nuffnang Ads

Selasa, 13 September 2011

Perlu ada

Sepatutnya setiap rumah yang ada anak kecil mesti ada benda ni. Benda apa? Ni la nak kasi tau.... Dulu kita ada benda ni, tapi sebab benda tu nipis jadinya mudah hilang.

Thermometer. Dulu kita beli thermometer yang tampal kat dahi tu. Jadinya beberapa tahun kebelakangan ni benda tu dah hilang. Tak pulak berganti. Bila dah jadi kejadian Harith demam melampau ni harus la di beli termometer tu.

Pikir punya pikir dan bincang punya bincang kami laki bini sepakat nak beli thermometer yang masuk dalam telinga tu. Rege dia mahal la dari yang tampal kat dahi dan yang letak bawah lidah atau celah ketiaksss tu. Tapi kita tak la beli yang branded sangat. Beli yang biasa-biasa jer asalkan boleh baca suhu badan dengan mudah.



Hajat di hati nak jugak beli brand yang bagus-bagus, tapi bila difikir, fungsinya sama jer. Mula-mula tengok kat kedai, thermometer yang branded tu RM195, terkejut kita di situ. Cari punya cari, akhirnya jumpa la thermometer yang kat dalam gambar kat atas ni dengan harga RM90. Ok la dari takde. Senang nak pantau suhu badan anak-anak.

1 ulasan:

Lynn berkata...

memang benda nih penting..memang lynn ada sebab anak2 biasa demam malam..