Nuffnang Ads

Selasa, 28 Jun 2011

Prihatin

Lupa pulak nak citer kat korang.....Minggu lepas punya kesah. Tak ingat pulak hari apa. Masa kita jemput Harith dari Kafa, mood dia tak macam biasa, senyap jer masuk kereta.

Sebagai ibu yang prihatin kita tanya la kenapa dia senyap jer....Dengan air mata yang masih bergenang di mata dia pun jawab "abang nangis bu masa baca doa lepas solat asar tadi". Kita tanya lagi, kenapa? "Abang teringatkan Hazim (baby kita yang gugur tu), abang rindu kat dia".

Ohhhh......lembut sungguh hati mu nak.......Terkedu seketika kita waktu tu. Bukan kita tak ingat kat Hazim, cuma tak nak perasaan sedih menguasai kita bila asyik terkenangkannya.

Kita citer benda ni kat Sayang. Sayang pun janji akan menziarahi kubur Hazim. Dah dekat sebulan kami tak menziarahi kubur Hazim.

Sabtu lepas, sebelum pergi beli kain pasang (untuk raya) kami menziarahi kubur Hazim. Terlaksana sudah hasrat Harith nak menziarahi kubur Hazim.....

Harith paling rajin sedekahkan Al-Fatihah untuk Hazim. Sambil-sambil duduk pun dia boleh sedekahkan Al-Fatihah untuk Hazim.

2 ulasan:

Ctot berkata...

Aku baca pun sedih ngko.....

Hilda berkata...

Ctot : memang la....bergenang jugak la air mata masa tu....tapi tak boleh diikutkan sangat....