Nuffnang Ads

Jumaat, 12 Ogos 2011

Kenapa menangis

Korang bila dah besar-besar ni biasa nangis tak? Waktu kecik dulu, mesti la selalu menangis ye tak? Ye la, perut lapar nangis, ngantuk pun nangis, berebut mainan nangis, boleh di katakan bila tak dapat sesuatu tu kena nangis dulu la untuk tarik perhatian. 

Bila dah dewasa ni bila korang nangis? Apa? Bila bergaduh dengan pakwe? Boleh la...... Sebenarnya banyak sebab jugak yang boleh membuatkan kita menangis.

Tapi ada jugak orang yang sedih macam mana pun dia susah nak nangis. Betul tak? Korang termasuk dalam kategori mana?

Banyak betul tanda soal dalam entry kali ni.....hehehehe :)

Kita bukan apa saje nak share dengan korang bahawa kita adalah orang yang sangat sensitif dan mudah nak mengalirkan air mata. Tengok drama sedih pun boleh nangis, padahal dah tahu itu cuma lakonan jer. Baca buku cerita pun kita boleh nangis sorang-sorang kalau citer tu sedih. Baca citer pasal orang buang bayi, kesah anak yatim yang melarat dan macam-macam lagi lah......

Sebelum kawin dulu abah cukup risau dengan kita sebab mudah sangat nak menangis. Abah boleh cakap "macam mana la kalau ko dah kawin nanti, cepat sangat nak nangis". Abah kita cakap kasar sikit pun kita boleh nangis tau. Nak kata anak manja, tak la jugak.

Mudah betul kita nak mengalirkan air mata ni. Kadang-kadang anak-anak terlampau nakal pun kita boleh nangis.......tak kuat betul kan kita ni?

Ok la, sebenarnya kita nak citer pasal kisah satu pasangan ni. Kesah dia orang ni memang sedih. Kita baca dari blog kakak ipar lelaki ni (Kesah Norma Dan Talib)......Sebelum tu kita nak bagitahu awal-awal ye, ini bukan kisah Sayang kita tau sebab Sayang kita pun orang panggil Talib (Abdul Mutalib).

Semalam, kawan kita ada la citer pasal blog ni, kita pun bila free jer terus baca blog tu. Sedih sangat pasal pasangan ni. Isteri dia sakit (barah, stage 4) dan nasib baik dapat suami yang begitu penyayang. Kita malas la nak citer panjang lebar kat sini sebab semalam habis merah-merah mata kita menangis bila baca kesah mereka ni.

Kita tak nak la menangis lagi bila citer pasal mereka hari ni. Jadi, kalau korang berminat nak tahu kesah mereka layarilah blog ni 'Moon Punya Blog'.


Tiada ulasan: