Nuffnang Ads

Khamis, 4 Ogos 2011

Sedih di atas kegembiraan orang

Boleh ke macam tu? Kejam sangat bunyinya kan? Tapi itulah realitinya...Sebenarnya bukan sedih jer, gembira pun ada jugak.

Kita rasa sedih bila ada sorang staff ni nak berhenti sebab dapat kerja tetap (kerajaan). Kat sini dia post kontrak. Mesti la dia nak berhenti kerja kat sini, dah tentu kat sana post tetap yang mana akan menjamin masa depan dia. Tambahan pulak tempat kerja dia tu hanya 20 min jer perjalanan dari rumah mak dia kat Penang sana.

Kita sedih bukan apa, dah ramai sangat staff kontrak keluar masuk bawah bos kita yang sorang ni. Kita jer yang setia di sini. 9 tahun tu kita setia bekerja di sini tau. Bagi kita 9 tahun di sesuatu tempat adalah tempoh yang agak lama.

Tapi kerja research mana boleh tukar-tukar ye tak? Kecuali tukar agensi lain.

Gembira pulak sebab dia berjaya dapat pekerjaan tetap dan dapat duduk dekat dengan keluarga. Alhamdulillah.....rezeki di bulan Ramadhan....Tahniah Nurul.....

Sebenarnya dah 2 kali kita mintak tukar tempat kerja, tapi tak berjaya. Sedih tau.....Kalau boleh kita nak la tempat kerja kita tu berhampiran dengan rumah dan kerja kita tu berkaitan atau bersesuaian dengan apa yang kita belajar dulu.

Sekarang ni bidang kerja kita adalah berlainan dari apa yang kita belajar dulu. Kalau boleh kita nak sambung master dalam bidang yang kita belajar dulu. Bukannya tak boleh nak sambung master sekarang ni, tapi kalau nak sambung master jugak kena ambik bidang yang kita kerja sekarang ni..... 

Camano tu? Ada sape-sape boleh tolong selesaikan masalah kita?

Tiada ulasan: